Co zrobić z opóźnieniami w dostawach?

31 Marzec
2016

Niestety, jednym z największych problemów, z którymi musi się zmagać większość właścicieli sklepów internetowych. Najgorszym jest jednak to, że jeśli kłopot ten dotyka wirtualnych przedsiębiorców, to z jego powodu będą cierpieć przede wszystkim klienci. W przypadku biznesów internetowych i wszelkich tego rodzaju działalności, mogło się to kończyć upadkiem, ponieważ klient, który będzie czekał z niecierpliwością na paczkę, a ta będzie spóźniona, nie powróci już do sklepu.

Z pozoru zdaje się, że najbardziej trudnym fragmentem sprzedaży internetowej okazuje się zyskanie klientów, ponieważ w końcu zdecydował się na zakupy w naszym sklepie i nie poszedł do konkurencji. Gdyby więc okazało się, że pełen proces, związany z realizacją i przyjęciem zamówienia obejdzie się bez przeciwności, każda ze stron będzie usatysfakcjonowana. Prawdziwy kłopot pojawia się w momencie, gdy kłopot pojawi się od strony właściciela sklepu, bo stanowi to dla klienta podstawę do zastanowienia, czy nie byłoby zasadnym, by skorzystać z asortymentu konkurencji.

Największy problem to opóźnienia w dostawach

Opóźnienia w dostawach to prawdziwe przekleństwo właścicieli sklepów internetowych. Bez rozwiązania tego problemu, egzystencja internetowego sklepu będzie bardzo trudna. Sprzedawcy są jednak sami sobie winni – to oni przyzwyczaili klientów do zaspokajania ich nawet najdrobniejszych zachcianek: odpowiedni layaout strony, odpowiednie zapakowanie paczki i dostawa w ciągu kilku godzin…

Chcąc ograniczyć ryzyko, a przy tym oszczędzić nerwów sobie i swoim klientom, powinieneś pamiętać o takich chociażby o zapewnianiu odpowiedniej ilości asortymentu, a więc o dbaniu o stany magazynowe. W taki sposób, możesz na bieżąco udzielić klientowi informacji, w jakim czasie dotrze do niego dostawa. Jeśli chodzi o wysyłki internetowe, to dostawa nie powinna trwać więcej, niż doba czy dwie, ponieważ jest to w tej chwili standard, który zapewni także klientowi konkurencja. Klient będzie także spokojny, jak zyska informację, że paczka została wysłana np. numer listu przewozowego czy numer paczki Inpost.

To może Cię zainteresować