Jak poszerzać asortyment, nie płacąc więcej za produkty?

31 Marzec
2016

Osoby posiadające własne sklepy po kilku miesiącach przekonają się, że ich praca to ciągłe wyzwania. Nie różni się więc ona niczym od innych osób samozatrudnionych czy innych przedsiębiorców. Do ich zadań będzie więc chociażby należało prowadzenie skutecznej reklamy, zmniejszanie kosztów czy nawiązywanie długotrwałych relacji z klientami, a także wiele innych działań. Pojawia się więc wiele pytań, dotyczących tego, w jaki sposób poradzić sobie z rozwojem sklepów internetowych i wielkim „boomem”, z jakim wiąże się w tej chwili e-biznes na terenie naszego kraju?

Optymalizowanie kosztów

Przede wszystkim, optymalizacja jakichkolwiek kosztów okazuje się działaniem niezbędnym, zarówno w wypadku drobnych sklepów, które dopiero rozpoczęły swoją działalność, jak i tych, które istnieją na rynku kilka lat. Warto zdawać sobie jednak sprawę, że koszty nie ograniczają się wyłącznie do kwestii finansowych, ponieważ należy zwrócić także uwagę na to, ile czasu zajmuje nam obsłużenie potencjalnego klienta, sfinalizowanie reklamacji czy zrealizowanie całego zamówienia. Wreszcie, kosztem najczęściej zapominanym, ale również znacznym okazuje się magazynowanie towarów. Niewiele osób decyduje się przecież na trzymanie towarów we własnym domu.

Dropshipping jako sposób na czas i pieniądze

Model sprzedażowy, jak dropshipping pochodzi przede wszystkim ze Stanów Zjednoczonych oraz krajów Europy Zachodniej. Okazuje się jednak, że wkracza on coraz częściej do Polski – szeroka ilość sklepów decyduje się na taki sposób działania w obrębie całej działalności. Proces polega na tym, że sklepy internetowy wysyła towar, jaki nabył klient za pośrednictwem dostawcy np. hurtowni czy importera. Ograniczenie kosztów polega więc na zmniejszeniu cen za magazynowanie czy ubezpieczanie produktów w tracie ich transportu. Pełną odpowiedzialność za towar ponosi przecież importer czy też dostawca. Oszczędność czasu, jaką musielibyśmy poświęcić na wysyłkę może zostać sposiłkowana na prowadzenie reklamy internetowej czy budowę relacji wzajemnego zaufania z klientem.

To może Cię zainteresować